خبرگزاری ایرنا- رييس اداره تحقيقات و مطالعات و جمع آوري آثار سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد گفت:‪ ۷۸‬هزارو‪ ۴۴‬اثر از شهدا و ايثارگران استان در اين نهاد جمع آوري شد.
سيدجعفر باقي زاده افزود: اين آثار پس از كدگذاري از طريق سايتهاي معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي اين نهاد در اختيار عموم مردم قرار مي‌گيرد.
وي اظهار داشت: بر اساس تصميم كارگروه كميته تخصصي جمع آوري ، تمام آثار ارزشمند شهدا و ايثارگران در قالب نرم افزار و پرونده فرهنگي در اختيار مسوولين و رابطين اين حوزه در بنياد شهيد شهرستانها نيز قرار خواهد گرفت.
باقي زاده گفت: براي هر ايثارگر يك پرونده به صورت فيزيكي و ديجيتال تشكيل شده است تا در يك بانك اطلاعات جامع و يكپارچه عرضه شود.
وي افزود: گردآوري و مستندسازي اسناد ايثارگران ، سازماندهي تنظيم و تشكيل پرونده فرهنگي به صورت فيزيكي و ديجيتالي، حفظ اسناد و انتقال آنها به آيندگان با رعايت امانتداري،تسهيل دسترسي پژوهشگران به اسناد وآثار فرهنگي و تشكيل بانك اطلاعاتي جامع و يكپارچه از اسناد فرهنگي ايثارگران ازعملكردهاي اصلي مركز تحقيقات و مطالعات ايثارگران است.
باقي زاده ادامه داد: برغم محدوديتها براي حدود ‪ ۸۰‬درصد از افراد تحت پوشش ، پرونده فرهنگي به دو صورت فيزيكي و ديجيتالي تشكيل شده است.
باقي زاده اظهار اميدواري كرد،تاباهمكاري دارندگان اسناد شهدا از خطرات ناشي از فراموشي اسناد و محو آنها از خاطره ها، افزايش احتمال تخريب و تحريف آثار ،اجحاف درحق ايثارگران و آيندگان وسردرگمي و بي‌برنامه گي پژوهشگران پس از گذشت دو دهه جلوگيري شود.
وي تاكيد كرد: بنياد شهيد و امور ايثارگران به تنهايي نمي‌تواند اين وظيفه را به صورت كامل به انجام برساند و از همه افراد دلسوز و سازمان هاي فرهنگي ياري مي‌طلبد تا يك بانك جامع و يكپارچه از اسناد فرهنگي ايثارگران تدوين شود.
رييس تحقيقات و مطالعات بنياد شهيد استان يزد گفت: اينك سامانه پيام كوتاه اسناد ايثارگران با شماره ‪ ۲۰۰۰۴۷۱‬درخدمت عموم مردم است تا براي اعلام پيامي از شهدا عدد يك را به همين شماره اضافه و پيام خود را ارسال كنند.
وي تاكيد كرد: چنانچه خانواده معظم شهدا كد هفت رقمي شهيدشان را به همين شماره ارسال كنند آثار موجود در پرونده مركز اسناد را دريافت مي‌كنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا